حسن محمدی مشاور مدیرعامل و مدیر ارتباطات شرکت شستا گفت موضوع فرهنگ در جهانی شدن شرکتها اهمیت زیادی دارد و اگر دقت لازم در تصویرسازی از زنجیره ارزش شرکتها در صحنه بینالمللی وجود نداشته باشد موفقیتی حاصل نمیشود.
محمدی گفت اگر بتوانیم برند جهانی خلق کنیم شرکتهایمان جهانی میشود و با توسعه صادرات زمینههای کارآفرینی بینالمللی نیز محیا می گردد.
حسن محمدی افزود مفهوم تجارت بینالملل بدون تغییر در نگرش فعالان اقتصادی محقق نمیشود زیرا با نگاه امروز بنگاهها خلق ثروت در عرصه بینالمللی با ابزارهای بومی و نگاههای سنتی اداره میشود.
محمدی ادامه داد اگر منافع ملی عنصر اصلی در حرکت به سمت بازارهای بینالمللی باشد سایر بخشهای لازم در کنار هم جمع شده و راهها باز میشود.
محمدی گفت اعتماد، شبکه ارتباطی، محیط کسب و کار در کنار بهرهبرداری از تکنولوژی میتوانند نگاه کارآفرینی بینالمللی را در میان شرکتهای ایرانی بسط دهند.